تولید محتوا چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

تولید محتوا چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

بهزاد سپهری

شاید شما هم این جمله معروف رو شنیدین که میگه : محتوا پادشاه است!!. اما این محتوایی که ازش صحبت میشه واقعا چیه؟. تولید محتوا مهمترین بخش تاثیرگذار یک سایته. هر چقدر یک سایت دارای طراحی خوب باشه ولی محتوای مناسبی نداشته باشه بی فایده است.

یک سایت زمانی ارزش داره که اطلاعات مفیدی رو به بیننده های خودش برسونه. مردم وقتی تو موتورهای جستجو دنبال یه واژه ای میگردن قصد پیدا کردن یه محتوایی رو دارن.

پس محتوا تنها یه متن یا مقاله بلند نیست بلکه هر پیامی که بتونه اطلاعاتی رو به مخاطب برسونه محتوا است.

تولید محتوا چیست؟

میخوایم با همدیگه به این موضوع بپردازیم که تولید محتوا چیست. تولید محتوا به معنی ارائه مطالب در رسانه های دیجیتاله تا مخاطبینی که مطلبی رو جست و جو میکنن به راحتی بتونن اونو پیدا کنن.

به طور کلی هر چیزی که باعث انتقال اطلاعات ، تجربه ها ، آموزش ها و … به مخاطب میشه رو محتوا میگن.

هر سایت و شبکه مجازی برای ادامه فعالیت خودش به تولید محتوا احتیاج داره. در واقع یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطبان به یک سایت ، تولید محتوای عالی است.

اهمیت تولید محتوا چیست و چرا باید تولید محتوا کنیم؟

تولید محتوا همیشه در کسب و کار اینترنتی مهمه چون باعث ایجاد اعتماد و ارتباط با کاربر میشه چون کاربران همیشه به دنبال محتوای خوب و جذاب هستن. با این کار مخاطبان جدیدی با شما آشنا میشن و یا مخاطبان قبلی خودتون رو متعهد می کنید که شما رو ترک نکنن.

تولید محتوای هدفمند باعث میشه که مشتریان خدمات شما و یا برند شخصی شما رو بهتر بشناسن و از خدمات شما استفاده کننن. این کار باعث میشه که مشتریان بالقوه ی جدیدی به لیست مشتریان تون اضافه بشن.

تولید محتوا فقط برای مخاطبان مهم نیست بلکه گوگل هم به محتوای مفید و جذاب وب سایت ها علاقه منده.

نیازهای اطلاعاتی مخاطبان گوگل از طریق همین محتوا ها برطرف میشه. و گوگل به سایت هایی که محتواهای جذاب و مفید تولید کنن رتبه خوبی در سئو میده. این موضوع باعث میشه سایت شما در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده بشه.

انواع تولید محتوا کدام اند؟

محتوا با توجه به نیاز مخاطب در انواع مختلفی نگارش میشه. به طور کلی تمامی محتوا هایی که در جهان منتشر میشه به یکی از فرمت‌های زیر است:

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای صوتی
  • محتوای ویدئویی

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی یکی از کم هزینه‌ ترین روش های تبلیغ و معرفی سایت‌های اینترنتیه. در تولید محتوای متنی درباره ویژگی ها و مزایای یک محصول یا خدمات خاص مینویسم و به طور کلی اطلاعات جامع و کاملی از محصول در اختیار مخاطب خود قرار میدیم.

تولید محتوای تصویری

بازاریابی محتوا بصری(تصویری) یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتاله. صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین بیشتر از این نوع محتوا برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنن .

محتوای تصویری در رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، لینک دین، اینستاگرام و … زیاد به چشم میخوره و نشون دهنده اهمیت این نوع محتواست.

این نوع محتوا توجه‌ها رو به خودش جلب میکنه و تولیدش ساده‌تره و یکنواختی محتواهای متنی رو نداره. آمارها نشان میده که محتوای تصویری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی رو تشکیل داده ان.

تولید محتوای ویدئویی

روش دیگه برای تولید محتوا برای انتقال اطلاعات و یا معرفی کردن ، تولید محتوا با استفاده از ویدئوست. با درست کردن ویدئو و دادن اطلاعات درست و کامل به بینندگان ، میتونین اون ها رو با محصولات و خدمات خودتون آشنا کنین. میشه گفت که تولید محتوای ویدئویی یکی از جذابترین راه های انتقال اطلاعاته.

تولید محتوای صوتی

نوع دیگه ای از تولید محتوا که طرفدارای زیادی داره ایجاد یا تولید فایل صوتی (پادکست) است. با استفاده از پادکست میتونین اطلاعات رو به مشتریان منتقل کنین و برای اون ها با تولید این گونه محتواها ، جذابیت ایجاد کنین.

ویژگی های یک محتوای استاندارد چیست؟

  • یک محتوای خوب ساده و روان نوشته میشه.
  • یک محتوای استاندارد کامل و مفیده به طوری که همه نیاز های کاربر رو رفع میکنه.
  • کاربر پسنده و طبقه بندی شده است.
  • یک محتوای تاثیر گذار مرتب به روز میشه و اطلاعاتش به روزه.
  • احساسات کاربر و مخاطب رو درگیر میکنه.
  • خلاقانه و تاثیرگذاره.

مزیت تولید محتوا برای کسب و کار های اینترنتی

بعد از اینکه فهمیدم تولیدا محتوا چیست و چه ویژگی هایی داره میخوایم بررسی کنیم که تولید محتوا برای کسب و کار های اینترنتی چه مزیتی داره. در پایین به سه مزیت اصلی تولید محتوا برای کسب و کار های اینترنتی اشاره می کنیم.

اعتماد سازی

موثرترین راه برای اعتماد سازی تولید محتواست. اگه هدفتون اینه در زمینه ی کاری خودتون اعتماد افراد بیشتری رو به دست بیارین باید محتوای خوب و تخصصی تولید کنین.

تولید محتوا بصورت تخصصی شما رو بین رقیب هاتون ممتاز میکنه. همچنین گوگل سایت شما رو به عنوان سایت مرجع میشناسه و همین امر باعث ایجاد ترافیک بیشتر در سایت شما میشه.

اعتماد سازی حرف اول رو در بازاریابی اینترنتی میزنه. یکی از اصول موفقیت در هر کسب و کاری به ویژه کسب و کار آنلاین یا کسب و کار اینترنتیه. پس بهترین راه برای ارتباط موثر و پایدار با مشتریان و ایجاد اعتماد سازی در مشتریان تولید محتواست.

محبوبیت کسب و کار

هدف اصلی هر کسب و کاری از تولید محتوا اینه که مخاطب های هدفمند جذب کنه.

محتوای ی تولید شده علاوه بر اینکه برای مخاطبان هدف جذابه میتونه برای بقیه هم جذاب باشه. اگه در تولید محتوا حرفه ای عمل کنین محتواها میتونن توسط بقیه به اشتراک گذاشته بشن یا بازنشر بشن این یعنی تبلیغات رایگان. در این حالت کسب وکار شما شانس بیشتری برای دیده شدن داره.

اینطوری نه تنها هیچ هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نکردین بلکه به موثرترین شکل تبلیغات خودتون رو انجام دادین و برند خود رو معروف کردین که میتونین مخاطبان هدفمند بیشتری جذب کنین.

کمک به کسب رتبه در گوگل

تولید محتوا یکی از اصول اساسی سئو و بهترین استراتژی برای جذب ترافیک هدفمنده.
گوگل بر روی تولید محتوا بخصوص تولید محتوای جامع تاکید داره . محتوای خوب به گوگل کمک میکنه مخاطبان هدفمند بیشتری برای سایتتون ارسال کنه.
تولید محتوا به بهبود رتبه در گوگل کمک میکنه و هر چقدر بتونید محتواهای بهتری تولید کنین بازخورد بسیار خوبی از تولید محتوا میگیرین. بازخوردی که با هیچ یک از روش های تبلیغاتی امکان پذیر نیست.

کلام آخر

در این مقاله موضوع تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد رو بررسی کردیم. متوجه شدیم تولید محتوا برای کسب و کار های آنلاین اهمیت ویژه ای داره. با تولید محتوای با کیفیت می تونید کسب و کار خودتون رو دگرگون کنید.

تولید محتوای با کیفیت یاعث افزایش رتبه سایت میشه. همچنین تولید محتوای با کیفیت مشتریان بیشتری رو به سمت کسب و کار ما هدایت میکنه. برای پیشرفت در کسب و کارهای اینترنتی حتما باید تولید محتوای با کیفیت انجام بدین. امیدوارم که از این مقاله نهایت استفاده رو برده باشین. نظرات و پیشنهاد های خودتون رو برامون کامنت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

کلمات کلیدی محبوب و پر طرفدار

سایت های آماده

جعبه تولید محتوا

کورس بیزینس